IDAG

är en ny dag :) Djup suck,varför den kom vet jag inte riktigt.idag är en ny arbetsdag med en ny jour. Jag älskar verkligen mitt arbete men ibland känns det lite tungt.Och när jag känner så får jag lite dåligt samvete.
Vet inte om det är för att jag arbetar med människor och för att jag alltid vill ha den där yes känslan när jag ska till jobbet.
Det absolut värsta jag vet är människor som väljer att arbeta tex inom vården,som sen visar sig ha noll respekt och ödmjukhet för sin medmänniska.Och det värsta av allt är att jag sett det själv,visserligen gjorde jag något åt det men allt som inte syns,det får mig att bli så mörkrädd.
Jag kan inte förstå att man väljer att arbeta med andra människor när man inte tycker om det,jag säger bara BYT JOBB FÖR I H........E.
Många låter tyvärr sitt dåliga mående gå ut över stackars oskyldiga som inte fattar något,vem har inte mött den där kassörskan som fräser och slänger till en pengarna.Tänk er då den kassörskan bakom stängda dörrar med en stackare som behöver daglig vård.YYaaaijej jag blir galen,måste sluta tänka på`t annars kräks jag snart.
men jag vill bara säga,snälla ni som arbetar och ser att det förekommer saker på er arbetsplats som inte hör hemma där.GÖR NÅGOT ÅT SAKEN!!!!!!!!Ofta är de som drabbas hjälplösa och kan inte göra sig hörda själva.
Pust!
okej, nu ska dammråttorna jagas ur huset!

Kommentarer
Postat av: Kim

Japp! Så sant som det va sagt mami ;)

2008-07-18 @ 11:20:42
URL: http://lindbergkim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0