Ingen ork

Förstår inte riktigt vart alla krafter tar vägen ibland?Jag har verkligen inga just nu,jobbar mycket och så är det väldigt varmt.Det kan ju vara några orsaker.Men ibland är orken verkligen borta,allt blir jobbigt.T o m sånt man tycker om,idag kände jag mig irriterad för första gången på länge.och då menar jag riktigt irriterad.Man sitter med en kölapp i handen och väntar på sin tur, och väntar, och väntar!Framme i luckan sitter någon som pratar och pratar.Kön växer och växer.Och det är som om dom där framme är i en egen värld.De ser inte alla som sitter och svettas pustar suckar, börjar gå omkring runt runt.Hallåå, det är några fler som har ärende att uträtta.Men näe,vi sitter kvar och väntar.
Och sen när man är på väg därifrån så tänker man ,att kanske skulle man vara tacksam över den där halvtimmen man fick sitta stilla  och vänta på sin tur.Istället för att bli irriterad kanske man ska passa på och njuta den lilla stund man får sitta där och bara koppla av.För man kan ju ändå inte påverka kön så mycket.Kanske man nästa gång ska byta lapp med någon som kommer in och ser stressad ut,då får man ju lite till extra tid :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0