I dagarna3

Torsdag 18/6
Följde med mamma till vårdcentralen och där fick vi remiss direkt till sjukhuset. Hennes sänka var  hög låg på 200 och den ska normalt ligga under 10.
Givetvis ville hon inte bli inlagd, så när de började prata om det så talade hon om för doktorn :
-om du ger mig såna där penicillin tabletter så kan jag ju åka hem
dr-du ska få antibiotika,men du behöver det intravenöst
mamma- intra vadå?
dr-in i blodet
mamma-jaha,är det såå allvarligt?
hon suckar djupt och börjar inse att hon måste bli kvar.Detta är en stor fasa för henne kan jag lova.
Så efter många timmar på akuten får jag åka hem och hon fick ett rum på Ava.
De misstänkte att det var Ros (hudinfektion som blivit av egna bakterier pga ett sår)

Fredag 19/6
Midsommar,upp klockan 6.30.Börja jobba 8.00
Men som tur är jobbade jag bara till 14.00 denna dag.På jobbet kom en skolklass och spelade musik på förmiddagen för de boende.De var jätteduktiga! Sen fick de glass och jordgubbar,vilket alla smaskade i sig med glädje.
Direkt efter jobbet åkte jag upp till mamma,hon var inte glad över sin situation och att det var midsommar.Jag sa att hon faktiskt kan äta sill och potatis vilken dag som helst.Och att vädret ändå inte var det bästa,hon muttrade lite men höll med om att det faktiskt var sant.Och att det viktigaste var ju att bli frisk. Hon fick ialla fall sill och potatis till middag så det var hon glad över. Jag åkte hem och åt grillad korv med bröd,glass i stora lass.
Inget speciellt midsommarfirande,var ganska trött. Film och sen sa det zzznark.

Lördag 20/6
Ja,vad har jag gjort idag? Sov länge till 9.30 ,jisses.Åt frukost,styrde lite hemma,åt lunch.Sen åkte jag till mamma. Hon hade svarat jättebra på antibiotikan,så hon fick åka hem till kvällen. Gissa vem som var glad ,ha ha . Jag var där vid 12.30 och när de sa att hon skulle få  åka hem efter maten 17.00. Ja då packade hon ner allt blixtsnabbt och bäddade sängen. jag sa då att hon kanske skulle vänta lite. Men hon sa nä nä,nu ska jag hem,
Jag började jobba 14.00 så jag var tvungen att åka,men vi kom överens om att hon skulle ringa mig på jobbet så kunde jag åka ifrån och hämta henne. När klockan var 17.30 började jag undra varför hon inte ringde? Och när jag då ringde upp sa de att hon precis gått!!
Stor suck,hon gav sig iväg hem haltande, eftersom benet ju inte är så bra ännu. När jag väl fick tag i henne så fråga jag hur hon egentligen tänkte,men då ville hon ha en promenad och få frisk luft. I och för sig bor hon väldigt nära sjukhuset men ändå!
Jag jobbade klart till 22.00 och nu sitter jag här och har ätit 2 knäcke och lite yoghurt,ska gå och lägga mig strax. I morgon ska jag skjutsa dottra till jobbet och sen ska jag till mamma . Vi ska till apoteket så hon får ut medicinen,och sen ska jag jobba.
Men som sagt nu säger jag god natt och hoppas jag somnar då jag lägger huvudet på kudden!!

ps.det var en som sa en helt hemsk oacceptabel kommentar till mig idag,bara för att jag hade en åsikt om något. Detta är jag alldeles chockad och förbannad över nu,får se om jag kan återge det i morgon./natti igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0