Angående svininfluensa o vaccin

Det känns som om man ska välja mellan pest eller kolera, ta vaccin eller inte ta vaccin. Jag hade verkligen bestämt mig för att ta vaccin. Sen kommer jag till jobbet, en arbetskamrat som tagit vaccinet har fått "suddig" syn?! Och fortfarande en vecka senare ser hon suddigt.
Man har ju hört om armen som domnar bort och frossa,feber och huvudvärk.
Men jisses, kan synen bli sämre för alltid. Jag tycker det är riktigt obehagligt, vad finns det mer för konstiga biverkningar?????

Det som inte gör saken bättre är att vi nog fått besök av svinis på jobbet. En arbetskamrat ligger däckad och man misstänker svininfluensa. Om det nu ÄR svininfluensan, kommer vi nog bli sjuka en efter en. Och drabbas på lite olika sätt beroende på hur mottagliga vi är. Så frågan är, ska jag ta vaccin och kanske få en massa konstiga biverkningar. Eller ska jag invänta influensa baskelusken?
Det lutar nog åt att jag kommer ta vaccinet i alla fall. Men en liten tanke....vad händer om jag fått svinis baselusken och tar vaccinet samtidigt?????????? Jag kanske får egna biverkningar:





Kommentarer
Postat av: Anonym

SV: Jag tjatar på Thorbjörn massor hela tiden.. Men det går långsamt tydligen.

2009-11-04 @ 12:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0