OJ OJ vilken dag

Jag är supertrött,har suttit hos veterinären nästan exakt halva dagen. Baloo blev dålig igår och började hosta slem, och eftersom han har hjärtfel trodde jag han börjat få vätska i lungorna. Men efter röntgenbild så visade det sig att det inte var så.
Däremot har han en infektion i kroppen och med hjärtfel klarar han inte av det. Så med recept på penicillin i handen trodde jag det var dags för hemfärd. MEN jag hann ut till gräsmattan utanför veterinären, där kollapsade Baloo! Han kräktes samtidigt som han ramlade ihop i kramper.
Jag lovar att jag fick panik,jag trodde han dog!
Jag sprang in för att hämta hjälp och de kom ut och hämtade honom. Det visade sig att han behövde få antibiotika och furix (vätskedrivande) intravenöst på en gång.
Herre jösses, TÄNK om jag hunnit sätta mig i bilen och börjat åka hemåt !? Fy fasiken vad otäckt, hade inte varit en bra kombination.
Nu är vi hemma igen och han mår efter omständigheterna bra. Lille gubben :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0